Search Results - Practical Machinist - Largest Manufacturing Technology Forum on the Web
Close
Login to Your Account

Search:

Type: Posts; User: trevj

Page 1 of 60 1 2 3 4

Search: Search took 0.03 seconds.

  1. Thread: File question

    by trevj
    Replies
    24
    Views
    1,112

    A file that can be bent, is a whole 'nuther thing...

    A file that can be bent, is a whole 'nuther thing compared to a file that comes bent when it wasn't supposed to be.

    Anyone that has spent any decent amount of time with a file in hand is well...
  2. Thread: File question

    by trevj
    Replies
    24
    Views
    1,112

    Shhhh! It's not a fault, it's a FEATURE! ...

    Shhhh!

    It's not a fault, it's a FEATURE!

    Word gets out that the seller is letting the custom curved ones go for the same price as straight, and all hell gonna break loose!

    Really dude. It's...
  3. Replies
    23
    Views
    1,306

    Your tool geometry sucks for what you are doing,...

    Your tool geometry sucks for what you are doing, and you would be a LOT better off with a sharp HSS tool at that cutting speed.

    The small diameter part wobbling around like that without cutting,...
  4. Replies
    105
    Views
    4,201

    Thoughts? Yeah, I gots thoughts. Mine are...

    Thoughts?

    Yeah, I gots thoughts. Mine are that yer doing it wrong if it scares you, or isn't working.

    Power feed cutoff ROCKS! And it's kinda cool when you got a chip pan covered in little...
  5. Replies
    35
    Views
    2,355

    Ouch! That sounds pretty brutal! Wonder what the...

    Ouch! That sounds pretty brutal! Wonder what the root cause for all the particular issues is.
    I figure if I paid for new, and they delivered a used beater, or a dud, I'd be screaming pretty loud!
  6. Replies
    35
    Views
    2,355

    Haas still make their Office Mill? I think...

    Haas still make their Office Mill?

    I think it's gonna be a stretch to find a decent quality, capable tabletop unit that isn't as expensive as a larger rig.

    I figure if you have room for a table...
  7. Replies
    27
    Views
    1,577

    Pot, Kettle, Over. LOL! WRT being a dick,...

    Pot, Kettle, Over.

    LOL!

    WRT being a dick, that is. That's REALLY funny, since it comes from you.

    Call Tiffany's. I am absolutely certain they will make one for you to order, of gold and...
  8. Replies
    27
    Views
    1,577

    Well, I liked the part about 'higher end barrels'...

    Well, I liked the part about 'higher end barrels' about the best. 'Cause the Wal-Mart stock gets all the Quality Control Checks! LOL!

    Like as not, the idiot that was pretty sure his daddies tap...
  9. I'd say it was time to start calling the metals...

    I'd say it was time to start calling the metals yards to see if you can get them to point an XRF gun at them.

    Or, start over and chock it up to the cost of an education.

    Material costs and time...
  10. Replies
    27
    Views
    1,577

    Christ, you could make the damn thing from a...

    Christ, you could make the damn thing from a crusty breadstick or dried cheese, as long as the fit is correct, and it stays straight long enough to use.

    Impress your friend! Have one made out of...
  11. Replies
    27
    Views
    1,577

    LOL! I know how to sort out what I need without...

    LOL! I know how to sort out what I need without having to beg, at least.
  12. Replies
    27
    Views
    1,577

    Y'know, if you can't figure that out on your own,...

    Y'know, if you can't figure that out on your own, should you be messin' with it at all?
  13. Replies
    6
    Views
    724

    Has it run water soluble coolant it's whole life?...

    Has it run water soluble coolant it's whole life?

    If it has, I'd suggest mixing a small batch of coolant and using the coolant pump to hose the innards off.
    Heck, even rig a sprinkler on the...
  14. Replies
    25
    Views
    1,308

    Must have been unclear on the concept. Did you...

    Must have been unclear on the concept.

    Did you think you were buying NEW?

    I have some oats I can sell you! Only been through the horse once! LOL!

    Man the fuck up. You got a lifetime supply...
  15. Replies
    48
    Views
    3,181

    Yeah, no kidding! That green porch paint will...

    Yeah, no kidding!

    That green porch paint will likely scrub right off, since half of it fell off already. The factory paint is like to actually be pretty decent under all that dreck.

    Got to run...
  16. Replies
    79
    Views
    3,403

    A lot of it was 400htz 120v, but mainly we were...

    A lot of it was 400htz 120v, but mainly we were using 28V DC at some pretty serious amperages. Varied by aircraft. Most took in the 28VDC and had onboard rotary inverters to produce the other stuff...
  17. Replies
    79
    Views
    3,403

    I have two VFD's that cost me less than that,...

    I have two VFD's that cost me less than that, that will run a 3phase motor at either fixed or variable speeds, with single phase power in, and whatever frequency I want out, rated for 3 horsepower. I...
  18. Replies
    79
    Views
    3,403

    If you have the amperage to run the motor that...

    If you have the amperage to run the motor that will run the generator, that will run the 3 hp motor, is there really a good reason that you don't just buy a VFD?

    I spent a lot of years around a...
  19. Replies
    44
    Views
    3,045

    Yeah, keep it! Too much valuable storage space in...

    Yeah, keep it! Too much valuable storage space in such a small area! <drool> :)

    Word of advice. While it's empty, flop in on it's back and mount a section of a pallet or a couple 4x4 beams under...
  20. Replies
    25
    Views
    1,414

    You live, essentially, in the arse of the world....

    You live, essentially, in the arse of the world. But you have Internet access, so you can pretty much access the rest of it.

    How badly do you want to be involved in the next rebuild?
    ...
  21. Replies
    12
    Views
    878

    Track down a Maytag repair man and ask him. ...

    Track down a Maytag repair man and ask him.

    He probably wants someone to talk to anyway. :)


    Then talk to the Photocopier repair folks. I figure that is as good a place as any to start.
  22. Replies
    22
    Views
    1,784

    He/she/it wants someone to do it for free. ...

    He/she/it wants someone to do it for free.

    Methinks the stupid runs strong in that one!

    I have one idea he/she/it might be able to afford. Make friends with a local appliance sales place and...
  23. You should have tracked down a few sharpening...

    You should have tracked down a few sharpening services and discussed your grand plan, before you bought a thousand pounds of scrap carbide for over the market rate.
  24. Replies
    10
    Views
    717

    IIRC, a guy that goes by the moniker of SND...

    IIRC, a guy that goes by the moniker of SND had/had a 2412.

    Might be worth a PM to him.
  25. Replies
    45
    Views
    1,824

    There was a time, before they were entirely about...

    There was a time, before they were entirely about selling only the cheapest junk of tools, that Enco sold some imports that were not Chinese, including, but not limited to, actual Multifix tool posts...
Results 1 to 25 of 1500
Page 1 of 60 1 2 3 4