Search Results - Practical Machinist - Largest Manufacturing Technology Forum on the Web
Close
Login to Your Account

Search:

Type: Posts; User: eKretz

Page 1 of 60 1 2 3 4

Search: Search took 0.05 seconds.

  1. We're just shooting the shit now. If we were in...

    We're just shooting the shit now. If we were in the garage somebody would be saying "hold my beer" right about now.
  2. Replies
    8
    Views
    405

    Yeah dress fast for rough grinding. It will leave...

    Yeah dress fast for rough grinding. It will leave a coarse finish but boy will it rip the stock off and cut free and cool. Make sure you're not using an old rounded nub of a diamond too. A fresh one...
  3. Haha, shotgun doesn't do much good when I'm...

    Haha, shotgun doesn't do much good when I'm sleeping. They did it in the middle of the night. Useless GD "watch" dog slept right through it too! :ack2:
  4. Thread: hinging parts

    by eKretz
    Replies
    16
    Views
    1,026

    Is your surface plate from a reputable maker? Did...

    Is your surface plate from a reputable maker? Did you purchase it new? If not new, have you ever had it inspected by someone with the proper equipment? It shouldn't be hinging appreciably differently...
  5. Replies
    6
    Views
    323

    No he did not. I will ask if I can get contact...

    No he did not. I will ask if I can get contact info for the buyer. If I can find out whether he's using it for parts or planning to restore it I will let you know.
  6. Absolutely. You'll need to do better than a 46...

    Absolutely. You'll need to do better than a 46 grit grinding wheel finish on the tool's cutting edges though. Finish the tool with a finer hand honing and that should do the job. Might want to run a...
  7. Replies
    6
    Views
    323

    Well, just heard back from the guy I knew with...

    Well, just heard back from the guy I knew with the HydraShift sitting. Turns out he sold the machine last week. It was a midsize machine, and I won't tell you the price lest you might cry...:D ...
  8. I would stock them. But not large ones. 1/8" up...

    I would stock them. But not large ones. 1/8" up through 1" by 1/8" increments for sure. Not an everyday thing but when you need them, you need them.
  9. Explain how this gets done when the car has only...

    Explain how this gets done when the car has only two wheels mounted? You forgot the part where thieves removed and absconded with two of the wheels, Mr. Easy Peasy...:D Unless you're much better at...
  10. All the "leave the lugnuts loose" type...

    All the "leave the lugnuts loose" type suggestions would be great if this were a bolted on wheel. That would work awesome. That's not the case here, this is cheap city lawn tractor territory, which...
  11. Get a lift point made up using the t-slots or...

    Get a lift point made up using the t-slots or tapped holes or whatever so that it's all from the top with nothing underneath. I then either use a hand operated chain fall attached between the lift...
  12. Replies
    5
    Views
    334

    Yeah I was gonna say - the leadscrew isn't...

    Yeah I was gonna say - the leadscrew isn't supposed to turn when you're not threading.
  13. Yeah I have routinely tapped direct drive in a...

    Yeah I have routinely tapped direct drive in a Bridgeport for decades. All sizes. Very tiny taps I start in the BP chuck to get them started nice and square, then loosen the chuck and hand tap to...
  14. Replies
    3
    Views
    258

    Should work great. Most oven cleaners contain...

    Should work great. Most oven cleaners contain lye, which is nasty stuff. Might be ill-advised though - if you do try it, watch out where your overspray goes, and don't leave it on aluminum for very...
  15. Yeah I wouldn't worry about the warranty aspect...

    Yeah I wouldn't worry about the warranty aspect on a little lawn tractor too much. I've got a loader on mine and I beat the snot out of the tires, they're still going after 17 years. Due for...
  16. Replies
    6
    Views
    323

    Yeah what size? I know where there's one sitting...

    Yeah what size? I know where there's one sitting that you might be able to score some parts from.
  17. Not on my John Deere but yes on my old BMW....

    Not on my John Deere but yes on my old BMW. Fracking thieves in the night stole two of my wheels but ran off without the other two because they were stuck to the hubs so tight they wouldn't come off....
  18. They definitely are, for certain applications....

    They definitely are, for certain applications. Just not so much for contouring like on a computer machine. On a manual mill, you use them more akin to how a form tool is used on the lathe.
  19. Nah, quick and easy. Slap some tinning flux on...

    Nah, quick and easy. Slap some tinning flux on the pieces, slide them together. Assemble a hundred plus at a time and put them in the oven for a few minutes. Way faster than just about anything else.
  20. Solder it.

    Solder it.
  21. Replies
    6
    Views
    534

    I can use the DA300's. PM on the way and thanks...

    I can use the DA300's. PM on the way and thanks for sharing!

    Edit: your PM box is full...sent an email instead.
  22. Thread: Max regrinds

    by eKretz
    Replies
    10
    Views
    779

    Well OP, first off, are we talking solid carbide...

    Well OP, first off, are we talking solid carbide drills or indexable?
  23. Replies
    54
    Views
    2,792

    Yeah a shovel full of those chips were some kind...

    Yeah a shovel full of those chips were some kind of ridiculously heavy. We didn't have a Bobcat, we only had several guys on each shift with shovels and wheelbarrows. The bottom of the chip hoppers...
  24. Replies
    31
    Views
    1,950

    Yeah I thought so. Our town just spent a crap-ton...

    Yeah I thought so. Our town just spent a crap-ton of money last year on a fancy new park with an outdoor skating rink that has a built-in chiller. Figure I might make a few extra side bucks...
  25. Replies
    31
    Views
    1,950

    Hey it ain't me wincing! ;) The damn...

    Hey it ain't me wincing! ;)

    The damn auto-correct does me wrong all the time.
Results 1 to 25 of 1500
Page 1 of 60 1 2 3 4